3D-Coat マニュアル 1 章 SECTION 1 1.3 Tweak ( 調整 ) Room

1.3 The Tweak Room

This Room is often overlooked and underused, yet it possesses some of the most simple and powerful means to create “after the fact” mesh modifications, model poses and morph targets. All the changes you make here can occur even after you have created topology, UV maps and textures.  Great for last minute changes of mind - without ruining all of your hard work. Even minor “sculpting” can be done in the Tweak Room using “Brushes” and “Brush Options”.

As in other Rooms, the “Brush Parameters Panel” contains the common Brush Settings.

It is important to note that all of the Paint Room data relies on the existence of the “Objects” found in the “Objects Panel” in the Tweak Room.

If for any reason you wish to delete all of your model textures and start over - you also must delete any objects found in the “Tweak Room Objects Panel” by clicking on the “X” for each Object.

1.3 Tweak ( 調整 ) Room

この部屋は見過ごされがちで、あまり使用されていませんが、「事後」のメッシュ修正、モデルポーズ、モーフターゲットを作成するための最もシンプルで強力な手段をいくつか備えています。
ここで行うすべての変更は、トポロジ、UVマップ、およびテクスチャを作成した後でも発生する可能性があります。
直前の仕上げのために - あなたの努力の全てを台無しにすることなく。Tweak ( 調整 ) Room では、「Brush」と「Brush Options」を使って、細かい「彫刻」することさえできます。

他の部屋と同様に、「ブラシパラメータパネル」には一般的なブラシ設定が含まれています。

 Paint Roomのデータはすべて、Tweak ( 調整 ) Room の [Objects] パネルにある [Objects] の存在に依存していることに注意することが重要です。

何らかの理由でモデルテクスチャをすべて削除してやり直す場合は、各オブジェクトの [X] をクリックして [Tweak Room Objects Panel] にあるオブジェクトもすべて削除する必要があります。

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解説
Tweak ( 調整 ) Room では、ポリゴンの追加や削除を行うツールはない。安全に、アニメーションや表情(Expression)のための Morph モーフを作成するのに、Tweak ( 調整 ) Room は、向いている。