3D-Coat マニュアル 5 章 SECTION 1 リトポ (Manual Topology)

MANUAL TOPOLOGY


Retopo Tools & Functions


THE TOOLSET

1.Overall Purpose & Function
2.General Retopo Workflows
3.Basic Tools
4.Tweak Tools
5.UV Tools
6.Commands
7.Retopology Groups
8.The Retopo Menu
9.The Texture Baking Tool

In the 3D Age of Polygons, topology is still a necessary consideration for nearly every phase of modeling and texturing. The 3D-Coat set of tools make this necessary task as quick and painless as possible, allowing you to approach topology creation from many different angles accommodating many different methods. Tied directly to the creation of UV Maps, you can see a preview of your UV’s throughout the topology making process for modification and updating, before you commit to a final arrangement.



リトポ (Manual Topology)


Retopoのツールと機能


ツールセット

1.全体的な目的と機能
2.一般的なリトポの作業の流れ
3.基本ツール
4.調整ツール
5.UVツール
6.コマンド
7.リトポロジーグループ
8. リトポメニュー
9.テクスチャベーキングツール

3Dエイジオブポリゴンでは、トポロジはモデリングとテクスチャリングのほぼすべての段階で依然として必要な考慮事項です。

3D-Coatのツールセットを使用すると、この必要な作業をできるだけ迅速かつ簡単に行うことができ、さまざまな方法に対応したさまざまな角度からトポロジ作成にアプローチできます。

UVマップの作成に直接関連しているので、最終的な配置を確定する前に、トポロジの作成プロセス全体を通してUVのプレビューを確認して、変更や更新を行うことができます。