3D-Coat マニュアル 4 章 SECTION 1 AUTOPO

AUTOPO (Automatic Topology)

DENSITY AND GUIDES

1.Opening Dialog
2.Density Shading
3.Flow Guides
4.Automatic UV’s
5.Tips for Hard Surfaces

We were first in bringing you the most accurate and efficient automatic routines for adding usable Topology to Sculptural models - both organic and hard surfaced. We continue to refine these routines to greatly reduce the number of man hours needed to create 3D assets from start to finish - all within 3D-Coat. Once mastered, these automatic tools will often produce completely usable models - ready for texturing and even animation - all with the minimum of manual input and toil.


AUTOPO(自動トポロジー

密度とガイド

1.ダイアログを開く
2.Density Shading
3.Flow Guides
4.自動UV
5.硬い表面のための Tips


私たちは、有機的なものと硬い表面のものの両方で、使用可能なトポロジをSculpturalモデルに追加するための最も正確で効率的な自動ルーチンを最初に提供しました。

「3Dアセット**** を、すべて3D-Coat内で 」。最初から最後まで作成するのに必要な工数を大幅に削減するために、これらのルーチンを改良し続けています。

一度習得すると、これらの自動ツールは、ほとんど手動入力と労力を最小限に抑えながら、完全に使用可能なモデルを作成することができます。


**** 3D アセット:アセットとは直訳すると、有用な[役に立つ]人[もの]、資源、利点。日本語では、3D モデルという言葉のほうが、わかりやすいかもしれない。
ここでは、3D モデルとは、マテリアルや UV の設定されていない状態(モデリングデータ)を指し、言葉を使い分けている。
すぐにレンダリングできる状態が、3D アセット(完成品)。
Unity では、3D アセットとは、モーションデータ、ときには効果音が含まれる場合もある、すぐに利用可能な製品(つまり完成品)を指す。