3D-Coat マニュアル 4 章 SECTION 1 1.1 Opening Dialog

1.1 Opening Dialog


Automatic Topology or AUTOPO lets you begin the process of creating new topology with a minimum of tools.  You can determine much of the final result by properly using the settings found in the opening dialog box.

Intermediate Resolution:  A temporary subdivision level that 3D-Coat uses for establishing an approximate level of detail that is needed to snap the final topological “cage” accurately.  You will find that the default setting works well for most situations (but, trial and error will help you to learn which value is best for any given model type).

Approximate Polycount:  This value determines the final number of polygons that will be present in your automatically topologized mesh.  For example, 2500 is a typical value used in making game assets.

Additional Smoothing:  The default value is usually fine for organic models, and a value of 1 is usually better for hard surface model shapes.  Feel free to experiment with these.


1.1ダイアログを開く

自動トポロジまたはAUTOPOを使用すると、最小限のツールで新しいトポロジを作成するプロセスを開始できます。 最初のダイアログボックスにある設定を適切に使用することで、最終的な結果の大部分を判断できます。

中間解像度:最終的なトポロジカルな「ケージ」を正確にスナップするのに必要なおおよその詳細レベルを確立するために3Dコートが使用する一時的な細分レベル。
デフォルト設定は、ほとんどの状況でうまく機能することがわかります(けれども、試行錯誤によって、特定のモデルタイプに最適な値を知ることができます)。

Approximate Polycount:この値は、自動的にトポロジ化されたメッシュに存在する最終的なポリゴン数を決定します。
たとえば、2500 ポリゴンは、3D アセットの作成に使用される一般的な値です。

Additional Smoothing ****:デフォルト値は通常有機モデルの場合は細かく、1の値は硬い表面モデルの形状の場合は通常優れています。
これらを試してみてください。


**** Additional Smoothing:3D-Coat 4.8 に、この項目は見当たらず、変わりに、
Hardsurface Retopology (Use Crease Angle to Mark Sharp Edges)
ハードサーフェイス リトポロジー(鋭角なエッジを指定するために折り目を使用)
が、採用されているようです。