3D-Coat マニュアル 4 章 SECTION 1 1.2 Density Shading

1.2 Density Shading

In models where you desire more polygonal density (for displacement purposes), 3D-Coat allows you to designate these areas with a “mask”.  You can paint these regions with freehand Brush Tools, or you can make more precise designations by using the “E” Panel tools.

In practice, it is often helpful to allow AUTOPO to determine its topology without assistance - just to see which areas need more guidance - (this applies for Flow Guides, as well).  Sometimes “no guidance” produces the best results.

After a first pass with AUTOPO, you will be able to see more clearly which areas need your manual help.  It’s easy to get carried away, masking too many areas to be scrutinized by the algorithm.


1.2 Density Shading

より多くの多角形の密度が必要なモデルでは displacement の目的で)、3Dコートではこれらの領域を「マスク」で指定できます。 これらの領域をフリーハンドのブラシツールでペイントすることも、「E」パネルツール**** を使用してより正確に指定することもできます。

実際には、AUTOPOが支援なしでそのトポロジを決定できるようにすること - 多くのガイダンスが必要なエリアを見るためだけに - が有用です(これはフローガイドにも当てはまります)。 「ガイダンスなし」が最良の結果を生み出すことがあります。

AUTOPOで最初のパスを実行した後は、どの領域に手動での支援が必要かをより明確に確認できます。 アルゴリズムによって精査されるには余りにも多くの領域を覆い隠すのは簡単です。


****「E」パネルツール:キーボードの "e" を押すと開くパネル。ショートカットとして覚えておくと便利。