3D-Coat マニュアル 1 章 SECTION 1 The Rooms
ROOM FUNCTIONALITY
1.Voxel Room
2.Retopo Room
3.Tweak Room
4.UV Room
5.Paint Room
6.Render Room
The Rooms
3D-Coat is full of deep functionality. Having a large selection of tools, commands, functions and workflows, 3D-Coat is structured into clearly defined “Rooms” which house all of the appropriate functions for any given stage of model development. Think of each room as a thoroughly connected “mini-application”. This structure helps you concentrate on one set of operations at a time - making all of your working time the most productive it can be.
ルーム機能
1. Voxel ( ボクセル ) Room ****
2. Retopo ( リトポ ) Room
3. Tweak ( 調整 ) Room
4. UV Room
5. Paint ( ペイント ) Room
6. Render ( レンダー ) Room
The Rooms
3Dコートは奥行きのある機能が満載です。 3D-Coatは、ツール、コマンド、機能、および作業の流れが豊富に揃っており、モデル開発のあらゆる段階に適した機能をすべて備えた、明確に定義された「Rooms」に構造化されています。
各部屋は完全に接続された「ミニアプリケーション」と考えてください。
この構造により、一度に1セットの操作に集中することができます。つまり、すべての作業時間を最も生産的な作業時間にすることができます。
**** Voxel Room:3D-Coat 4.8 では
英語の表示では Voxel は Sculpt
日本語の表示ではボクセル
Sculpt Room / ボクセルルーム となる
****
解説:3D-Coat 4.8 のアプリケーション上に Room という表現は見当たらない。
だが、トップメニューにならぶ、Paint, Tweak, Retopo, UV, Sculpt, Render を
Room / 部屋 と捉えて、
各部屋の特長を知り、部屋間の移動手段を覚えると
3D-Coat を理解しやすい。