3D-Coat マニュアル 1 章 SECTION 1 1.6 Render ( レンダー ) Room

1.6 The Render Room

This Room allows you to test your model and its textures in an environment much closer to a 3rd party rendering environment - and to create animated “Turntables” and “Fly-throughs” of your model and scene.

You can add multiple colored light sources, adjust the Camera Depth of Field, soften or accentuate shadow effects and define how many “Rays” will be traced in the final rendering.

Real-Time Rendering is also possible, making it quick and easy to see the many Lighting, Focus and Ambient Occlusion possibilities - from any angle or view.

Once you have brought your model all the way to the Texturing phase, you can instantaneously view the results by simply defining your Render Settings and clicking on the “Render” button in the Render Panel.

Render out stills or Turntables and Fly-throughs at any resolution, designating clockwise or anti-clockwise rotation with up to 32 bits of color information and choose whether to include the Alpha Channel in your finished rendering.

Upload your animated scenes directly to YouTube or Vimeo or choose to upload a Screenshot to the Pilgway servers for sharing with other users - all by means of the “Help” menu within 3D-Coat.

1.6 Render ( レンダー ) Room

このルームでは、サードパーティレンダリング環境により近い環境でモデルとそのテクスチャをテストし、モデルとシーンのアニメーション化された「ターンテーブル」と「フライスルー」を作成できます。

複数の色付き光源を追加したり、カメラの被写界深度を調整したり、影の効果を和らげたり強調したりして、最終的なレンダリングでトレースされる「光線」の数を定義できます。

リアルタイムレンダリングも可能で、あらゆる角度や視野から、ライティング、フォーカス、アンビエントオクルージョンの可能性をすばやく簡単に確認できます。

モデルをテクスチャリングフェーズに移行したら、レンダリング設定を定義し、レンダリングパネルの [レンダリング] ボタンをクリックするだけで、結果を即座に表示できます。

静止画またはターンテーブルとフライスルーを任意の解像度でレンダリングし、最大32ビットの色情報で時計回りまたは反時計回りの回転を指定し、完成したレンダリングにアルファチャンネルを含めるかどうかを選択します。

アニメーションシーンを直接 YouTube または Vimeo にアップロードするか、他のユーザーと共有するためにスクリーンショットを Pilgway サーバーにアップロードすることを選択します。これらはすべて3D-Coatの [Help] メニューから実行できます。