3D-Coat マニュアル 7 章 SECTION 1 調整

TWEAKING


Modifying & Morphs


THE TOOLSET

1.Move
2.Select / Move
3.Drag Points
4.Draw
5.Collapse
6.Expand
7.Shift
8.Smudge
9.Flatten
10. Smooth

Use these tools to make larger mesh adjustments, after all of your other modeling and texturing steps have been completed.  Pose limbs using “Drag Points” - change a thin character into a fat one - create facial morphs for export. These are just some of the uses for this direct polygonal manipulation set of tools.



調整


修正&モーフ


ツールセット

1.移動
2.選択 / 移動
3.ドラッグポイント
4.ドロー
5.絞り込み
6.拡げる
7.表面移動
8.後空間移動
9.平坦化
10.スムース

他のすべてのモデリングおよびテクスチャリング手順が完了したら、これらのツールを使用してより大きなメッシュ調整を行います。 「ドラッグポイント」を使用して四肢をポーズする - 細い文字を太い文字に変更します - エクスポート用に顔のモーフを作成します。 これらは、この直接多角形操作ツールセットのほんの一部の用途です。


**** 3D-Coat 4.8 では、1.2 Select / Transform 選択 / 変形 となっている
1.3 ドラッグポイントは廃止されている